Inhoudsopgave
Artikelen
| Onderzoek voor het schoolvak Nederlands. Inleiding | |
| Sander Bax | 79-84 |
| Vakdidactisch onderzoek naar grammaticaonderwijs in Nederland | |
| Peter-Arno Coppen, Jimmy van Rijt, Astrid Wijnands, Roy Dielemans | 85-99 |
| Tjeempie! ‘Wat zou er zijn met die moderne schrijvers?’ Literatuurhistorisch redeneren met Liesje in Luiletterland | |
| Sander Bax, Erwin Mantingh | 100-127 |
| Inzicht opdoen in de aard van de mens. Ontwerpregels, toepassing en effecten van een dialogische literatuurdidactiek | |
| Marloes Schrijvers, Tanja Janssen, Gert Rijlaarsdam | 128-146 |
| Gedichten als smokkelwaar. Poëzie in (en buiten) het curriculum Nederlands in het voortgezet onderwijs | |
| Jeroen Dera | 147-158 |
| Creatieve geletterdheid. Close reading, hyper reading en modulatie van aandacht | |
| Inge van de Ven | 159-177 |
| Vlogs van een wetenschapper voor het schoolvak Nederlands | |
| Martine Veldhuizen | 178-189 |
Boekbeoordelingen
| Aspecten van culturele transfer | |
| Annika Johansson | 190-192 |
| Interpreteren als vangnet | |
| Wilbert Smulders | 192-196 |
| Hoe kunst tot kunst wordt gemaakt | |
| Laurens Ham | 196-198 |

© Tijdschrift voor Nederlandse Taal- en Letterkunde | ISSN (print): 0040-7550 | eISSN (online): 2212-0521